Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży i zarobić więcej?

12 maja 2020

Klaudia Leszczyńska

Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży

W ostatnim artykule pisałam Wam dlaczego tak istotne jest przygotowanie mieszkania do sprzedaży. Jeśli chcecie dowiedzieć się:

    • dlaczego jedne mieszkania sprzedają się bardzo szybko, a inne wiszą na portalach ogłoszeniowych w nieskończoność;
    • czy zawsze trzeba wcześniej przygotować mieszkanie do sprzedaży (zamiast np. obniżyć adekwatnie cenę);
    • dlaczego warto przygotować mieszkanie na sprzedaż, jeśli potem każdy i tak zmieni mieszkanie po swojemu;

to zapraszam do przeczytania najpierw poprzedniego artykułu na blogu „Dlaczego moje mieszkanie się nie sprzedaje?”.

Skoro już wiemy, że trzeba włożyć wysiłek w przygotowanie mieszkania do sprzedaży (czy do wynajmu, umówmy się, że będę pisać sprzedaż, ale do wynajmu to wszystko ma również zastosowanie), to teraz przyjrzyjmy się temu, co należy zrobić. Dziś powiemy sobie trochę o tym, czym jest Home Staging, przedstawię też statystyki Home Stagingowe, ponieważ o to zawsze są pytania. No i na koniec jeszcze o tym dlaczego malujemy się na randki i jak się to ma do nieruchomości.

Home Staging Barb Schwarz

HOME STAGING – CO TO JEST?

Zacznijmy od Home Stagingu – co to właściwie jest? Tak właśnie nazywa się odpowiednie przygotowanie mieszkania na sprzedaż lub wynajem. Jego twórczynią jest Barb Schwarz, która już w latach 70 zauważyła, że mieszkania specjalnie przygotowane i zaaranżowane pod kątem klientów sprzedają się szybciej i za wyższe ceny. 27 lat później Barb stworzyła IAHSP – międzynarodowe stowarzyszenie Home Stagerów (w którym mam ogromny zaszczyt być i czerpać wiedzę z zagranicznego doświadczenia tej branży). Dziś jest już uznawana za jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet na świecie z branży nieruchomości. Kobieta wiedziała co robi.

HISTORIA PEWNEGO MIESZKANIA

Ostatnio miałam przyjemność wziąć udział w webinarze, który prowadziła właśnie sama twórczyni Home Stagingu Barb Schwarz! Jedno z jej zdań bardzo zapadło mi w pamięć – „Kupujący widzą tylko to, co jest, a nie to co powinno być”. To zdanie właśnie tłumaczyło historię, w której przyjaciele właścicieli pewnego domu na sprzedaż zdecydowali się go kupić… tuż po wprowadzeniu pierwszych Home Stagingowych zmian, które pokazały przestrzeń domu i jego funkcjonalność.

Wiecie czemu nie zrobili tego wcześniej, mimo że bywali w tym domu pewnie setki razy? Ponieważ przedtem myśleli, iż dom byłby dla nich za ciasny i nie byliby w stanie w nim się zmieścić. Nie umieli sobie wyobrazić czegoś innego, więc odpuścili na tamten moment temat. Aż do czasu zmian, gdy na własne oczy zobaczyli, że może być inaczej.

home staging kryzys

Ciekawa jestem, czy zgadniecie, kiedy Home Staging stał się najbardziej popularny za granicą? Właśnie podczas kryzysu, kiedy to ceny nieruchomości spadały a konkurencja była ogromna. Obecnie wszyscy zastanawiają się jak koronawirus wpłynie na ceny nieruchomości i niezależnie od tego, jak to się finalnie skończy, warto być przygotowanym na jeszcze większą niż dotychczas konkurencję na rynku. Jeśli chcecie się wyróżnić, szybko sprzedać mieszkanie i jeszcze na tym zarobić, to warto wiedzieć jak przygotować mieszkanie do sprzedaży. Pokażę Wam też statystyki Home Staging, które tak naprawdę mówią same za siebie o tym, czy warto myśleć o tych wszystkich zabiegach.

O CO CHODZI W HOME STAGINGU?

Barb Schwarz miała duży związek z teatrem i musicalami, dzięki temu wpadła właśnie na pomysł tworzenia domowych scen (ang. Home Staging), tak jak tworzy się odpowiednie sceny właśnie podczas inscenizacji. W mieszkaniach, które są do sprzedaży tworzy się konkretne strefy pokazujące określony styl życia, podkreślające walory nieruchomości i zrobione w taki sposób, żeby podobały się docelowej grupie klientów. Ten ostatni czynnik wynika z faktu, że nie da się przygotować mieszkania, które będzie odpowiednie dla wszystkich. Inne rzeczy docenią rodziny z małymi dziećmi, inne młode osoby mieszkające samotnie, a jeszcze inne klienci w wieku średnim, których dzieci są już dorosłe.

HOME STAGING STATYSTYKI

Liczby mówią więcej niż tysiąc słów. Szczególnie jeśli też macie analityczny umysł tak jak ja (w końcu skończyłam finanse dawno temu i pracowałam solidnie w zespole księgowym).

  • 66% pośredników rekomenduje zrobienie Home Stagingu na samym początku marketingu nieruchomości.
  • 94% pośredników przyznaje, że Home Staging przyczynił się do zwiększenia ilości prezentacji mieszkania.
  • 100% pośredników przyznaje, że mieszkania, które miały zrobione profesjonalne zdjęcia miały więcej wizyt niż mieszkania z kiepskimi zdjęciami.
  • 75% pośredników przyznaje, że osoby kupujące mieszkanie spędzają więcej czasu w nieruchomościach, w których był zrobiony Home Staging.
  • 86% pośredników deklaruje, że mieszkania po Home Stagingu sprzedają się nawet do trzech razy szybciej niż inne.
  • 78% pośredników przyznaje, że Home Staging zwiększył cenę sprzedaży nieruchomości o nawet 10% wartości mieszkania.
  • 83% pośredników stwierdziło, że Home Staging pomaga osobom kupującym mieszkanie wyobrazić sobie nieruchomość jako ich własne mieszkanie.
  • 88% nieruchomości po Home Stagingu sprzedaje się za cenę ofertową lub wyższą.

Spodziewaliście się aż takich wyników?

60 TYSIĘCY WIĘCEJ NA SPRZEDAŻY

Moje doświadczenie pokazuje, że dzięki zainwestowaniu kilku tysięcy w mieszkanie, właściciele zyskali ponad 60 tys. więcej na sprzedaży. Jak to możliwe? Mieszkanie było w bardzo dobrym standardzie, ale potrzebowało typowego przygotowania do sprzedaży (m.in. zagospodarowania nieużywanego pokoju i podkreślenia najważniejszych stref w mieszkaniu). Ceny za metr kwadratowy tego typu mieszkań w okolicy były zwykle ok. tysiąc zł niższe, ale klientka zachwyciła się właśnie tym mieszkaniem.

Dlaczego? Bo żadne z wcześniej oglądanych nie wyglądało tak elegancko i tak przytulnie, że można by w nim od razu zamieszkać. Dzięki temu mieszkanie stało się bezkonkurencyjne. Telefon nie dzwonił codziennie, nie było mnóstwa wizyt. Tylko dwa telefony, dwie wizyty i sprzedaż. Tyle. Efekt osiągnięty.

jak przygotowac mieszkanie do sprzedazy

JAK PRZYGOTOWAĆ MIESZKANIE DO SPRZEDAŻY? JAK NA RANDKĘ!

Zapewne żadna z Pań nie poszłaby na pierwszą, wymarzoną randkę w podartym dresie i bez makijażu, prawda? To jest wręcz nie do wyobrażenia, żeby którakolwiek z nas pomyślała „jeśli mu się nie spodobam, to następnym razem naszykuję się lepiej”. No tylko, że hmm… tak jak w życiu, tak też z mieszkaniami, następnego razu może po prostu nie być… Ba… Może nie być nawet pierwszego oglądania, ponieważ ogłoszenie nikomu się nie spodoba. Masz do dyspozycji jedno pierwsze wrażenie.

To od czego zaczynamy Home Stagingowe działania? Jeśli chcesz wiedzieć jak przygotować mieszkanie do sprzedaży, koniecznie sprawdź teraz 10 kroków skutecznego Home Stagingu, bo czeka Cię odgracenie (choć teraz to mówi się już decluttering), kalkulacje, sprzątanie, identyfikacja klienta docelowego, neutralizacja i depersonalizacja przestrzeni, naprawy, zakupy… A potem już najprzyjemniejsze: stylizacja, dekoracje i wielki finał – Insta Staging, który zaprowadzi Cię do sprzedaży lub wynajmu.

Spokojnie, wszystko po kolei rozpisałam w 10 krokach, kilka z nich z pewnością możesz wykonać od razu. A potem wpadaj po kolejną dawkę wiedzy, bo zamierzam zdradzić Ci najważniejsze sekrety Home Stagingu.

A jeśli chcesz dowiedzieć się jak wykonać te wszystkie kroki skutecznie i sprawnie, to pobierz darmowy fragment mojego e-booka „Home Staging. Jak skutecznie przygotować instagramowe wnętrze, żeby dobrze na nim zarobić”. Dzięki temu już teraz dowiesz się m.in.:

  • jak powinno wyglądać mieszkanie po Home Stagingu;
  • czym są Home Stagingowe haki;
  • jak korzystać z marketingu sensorycznego w nieruchomościach;
  • znajdziesz tam też pomocną listę dotyczącą diagnozy mieszkania, którą warto przeprowadzić przed Home Stagingiem
  • za darmo otrzymasz również od razu Home Stagingową listę kontrolną.

Jeżeli wynajmujesz mieszkanie to wpadnij po darmowy poradnik „Jak uniknąć 5 głównych błędów podczas wynajmu mieszkania i zarabiać więcej”. Tam też znajdziesz 5 konkretnych wskazówek, które pomogą Ci przy wynajmie.

I jeszcze na koniec podaję źródła statystyk, żeby było jeszcze bardziej konkretnie. 1,2,3,4.

 

KLAUDIA LESZCZYŃSKA

KLAUDIA LESZCZYŃSKA

Inwestorka w Nieruchomości i Home Stagerka, Blogerka, Finansitka, Twórczyni Insta Stagingu.

Zwyciężczyni 2 kategorii w najbardziej prestiżowym konkursie dla Home Stagerów w skali światowej “2020 BEST OF HOME STAGING”, organizowanym przez IAHSP® International – “Staging Excellence” i “Client Care Excellence”.

Autorka poradnika “Home Staging. Jak skutecznie przygotować instagramowe wnętrze, żeby dobrze na nim zarobić”, opublikowanego również w wersji angielskiej. Członkini europejskiego stowarzyszenia dla Home Stagerów IAHSP® EUROPE. Twórczyni biznesowego kursu dla Home Stagerów.

Wraz z mężem prowadzi również firmę wynajmową. Pomaga inwestorom lepiej zarabiać na ich nieruchomościach na sprzedaż i wynajem, wydobywając z nich maksymalny potencjał i wyprzedzając oczekiwania rynkowe.

Pin It on Pinterest