Jak stworzyć moodboard homestagingowy? Trzy bestsellerowe kompozycje

Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży
Home Staging Blog Klaudia Leszczynska

Klaudia Leszczyńska

10 listopada 2022

Jak stworzyć moodboard homestagingowy? Czy moodboard w Home Stagingu jest potrzebny? Jak stworzyć moodboard wnętrza w praktyce? Kiedy moodboard może nam się przydać do pracy i jak z niego korzystać? Na te pytania odpowiem w dzisiejszym wpisie.

*Post powstał we współpracy z firmą Flügger

Po co nam ten moodboard w Home Stagingu?

Osoby, które są ze mną już dłużej wiedzą, że nigdy nie byłam wybitną fanką moodboardów. No ale, może zanim o tym więcej powiem, to przypomnę jeszcze czym w ogóle moodboard jest. Tak naprawdę możemy nazwać go kolażem lub tablicą inspiracji, gdzie zestawiamy razem różnego rodzaju próbki: materiałów, farb, kolorów, zdjęć, po to aby sprawdzić jak poszczególne elementy będą współgrały ze sobą razem. Bo jak wiemy, nic we wnętrzach nie dzieje się w odosobnieniu.

No to wracając do głównego tematu – osobiście uważam tworzenie moodboardów za fajną zabawę, ale wiem, że w codziennym życiu Home Stagerki po prostu nie ma czasu na takie fizyczne tworzenie różnego rodzaju zestawień, czy robienie wydzieranek z gazet. Na szczęście moodboardy możemy tworzyć już też w wersji cyfrowej, co zdecydowanie przyspiesza ten proces. Powiem nawet więcej – czasami bywa on przydatny, szczególnie gdy nie jesteśmy pewne na 100% jakiegoś zestawienia. Wówczas takie spojrzenie właśnie na moodboard w jakiejkolwiek postaci, może nam pomóc szybciej podjąć właściwą decyzję i przejść do kolejnego etapu projektu homestagingowego.

A ponieważ wiem, że Home Stagerki to zabiegane osoby, to postanowiłam zrobić dla Was małą niespodziankę i przygotowałam 3 moodboardy, które mogą Wam pomóc stworzyć spójną i klasyczną koncepcję homestagingową. To takie pewniaki, które sprawdzą się niemal wszędzie. Moje osobiste trzy bestsellerowe kompozycje, z których bardzo chętnie korzystam.

Moodboard homestagingowy nr 1

Ten zestaw, to nie tylko ładny obrazek, to wskazówka jak można zrobić neutralne wnętrze ale jednak z charakterem. Jako bazę wykorzystałam beże, szarości i delikatną zieleń farb Flügger (kolory od lewej: IN-721, 4353, H16, 4315). Tapeta, którą tu widzicie również pochodzi z kolekcji Flügger – od razu mówię, to model z kolekcji Fiona Heritage Empire 600827 i muszę Wam przyznać, że zastosowałam ją również u siebie w domu. Już wkrótcę pokażę Wam efekty! Nienachalna, delikatna, będzie pasowała zarówno do wnętrz w stylu modern country czy modern farmhouse, jak też do skandynawskich czy klasycznych wnętrz.

Do tego naturalne materiały w postaci lnu i bawełny, które mogą pojawić się np. w poduszkach, zasłonach czy narzutach. Całość uzupełniona elementami jesiennymi, które wkradają się już coraz bardziej do naszych domów – szyszki, gałęzie, drewno. Można także dodać kwiaty, najbardziej lubię te takie nieoczywiste, zerwane gdzieś po drodze czy moja ulubiona gipsówka. A na koniec wszechobecne złoto w postaci małego akcentu, który nie przytłacza, a dodaje elegancji i obecnych trendów. Może się u Was przejawiać np. właśnie w postaci uchwytów, ale też świecznika, czy ramki na grafiki lub lampki nocnej.

Moodboard homestagingowy nr 2

Kolejny moodboard homestagingowy przyda Wam się w nowoczesnych wnętrzach, ale też tych które są mniej lubiane. Wszędzie tam, gdzie macie meble wiśniowe lub w kolorze tzw. wenge. Jeśli dodamy odpowiednio dużo jasnych kolorów plus chłodniejsze zielenie i delikatny, chłodny szaro-niebieski to wygramy wnętrze.

Tutaj użyłam jako bazy koloru Flügger nr IN-703 (ten sam, który mam w całym domu) oraz delikatnego 5382. Pamiętajcie, że w przypadku tego typu wnętrz najważniejsze jest odzyskanie równowagi kolorystycznej. Często problemem nie jest sam kolor drewna, ale zbyt duże natężenie towarzyszących kolorów i ich intensywności (np. żółte czy pomarańczowe ściany).

Dla przypomnienia – realizację z kolorem 5382, która miała na celu właśnie zneutralizowanie wiśniowego koloru dominującego w mieszkaniu, możecie znaleźć tutaj.

Po odmalowaniu ścian na jasne kolory (złamane biele, delikatne szarości) zawsze dodaję akcenty w postaci chłodnego koloru zielonego lub niebieskiego. Czy to w postaci roślin (na zdjęciu klasyka Home Stagerki – sztuczny eukaliptus) czy właśnie wspomnianych wcześniej poduszek, narzut lub też grafik właśnie w tej kolorystyce.

Moodboard homestagingowy nr 3

Ta propozycja będzie idealna do pokoju dziecięcego, ale też podczas przygotowywania pokoju dla studentki w romantycznym, delikatnym stylu lub też jako inspiracja dla typowo kobiecego mieszkania czy sypialni. Róż (tutaj kolor 3372) i zieleń (tutaj kolor 4503) to absolutnie ponadczasowe połączenie, którym tak naprawdę podbijałam świat Home Stagingu, gdy zaczynałam w tej branży. Pokoje w tych kolorach były od ręki wynajmowane – studentki je uwielbiały. Miały też swoje grono fanek w postaci influencerek, które zawsze szukały pięknych, instagramowych wnętrz do wynajmu dla siebie. Dlatego, że mieszkanie w ich wypadku służy również do pracy i jest swego rodzaju wizytówką. Także mimo, że początkowo może się wydawać, że to kolory tylko dla dzieci, to jeśli spojrzymy na to szerzej, okaże się że mają ogromne zastosowanie w naszej branży.

Ten moodboard powstał jako efekt prac nad pokojem mojej córki Anielki – tapeta w motyle Magic Butterfly 560818, którą zastosowałam na skosie oraz na suficie, róż przeplatający się ze zgaszoną zielenią oraz do tego delikatne biele i drewno. Do tej kolorystyki świetnie wpiszą się Wam polne kwiaty – zarówno żywe, jak i te użyte na grafikach czy jako wzór na pościeli lub poduszkach. Świetna baza do boho klimatów, ale też bardziej eleganckich, gdzie spotkamy się już np. ze sztukaterią. Nieprzypadkowy jest tutaj też ciemny kolor – raczej nie mocno nasycona czerń, ale ciemny, matowy szary – znów albo w dodatkach… Albo np. w postaci jednego akcentowego mebla, np. regału.

A już niedługo na blogu zaprezentuję to zestawienie w realizacji pokoju Anielki, także zasubskrybuj mój newsletter, żeby tego nie przegapić 🙂

Podsumowanie

Mam nadzieję, że podobała Wam się ta nietypowa inspiracja i przyda Wam się nie tylko do kawy i herbaty, ale też w Waszych projektach homestagingowych. A może też prywatnych, kto wie? Jeśli tak, to koniecznie dajcie znać. No i napiszcie, który moodboard Wam najbardziej przypadł do gustu?

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Gala Home Stagingu 2022

Najlepsze realizacje homestagingowe - Gala Home Stagingu 2022Nie mogę uwierzyć, że Gala Home Stagingu odbyła się już trzeci raz! Właśnie zakończyliśmy trzecią edycję, która była chyba również najbardziej zaskakującą. Zanim przejdę do podsumowań i zwycięskich...

Moje 5 ulubionych produktów Home Stagera z Flüggera

Moje 5 ulubionych produktów Home Stagera z FlüggeraDzisiaj chciałabym Wam przedstawić mój mały niezbędnik Home Stagera - 5 ulubionych produktów Home Stagera z Flüggera. "Jakiej farby użyć na Home Stagingu i czym pomalować płytki?" "Czy da się coś zrobić z plamą po...

Konferencja Home Stagingu – 50-lecie branży

Konferencja Home Stagingu - kulisy Staging Day PolskaKonferencja Home Stagingu - Staging Day Polska 2022 - z okazji 50-lecia branży. Całe wydarzenie zostało zorganizowane w Pierwszy Światowy Dzień Home Stagingu, by uczcić ten wyjątkowy czas w naszej branży. Zapraszam...

KLAUDIA LESZCZYŃSKA

KLAUDIA LESZCZYŃSKA

Inwestorka w Nieruchomości i Home Stagerka, Blogerka, Finansitka, Twórczyni Insta Stagingu.

Home stagerka, inwestorka, finansistka, autorka pierwszego i jedynego w Polsce kursu Home Stagingu z europejską branżową akredytacją stowarzyszenia EAHSP, a także licznych branżowych publikacji. Przeszkoliła już ponad 400 osób działających w branży Home Stagingu. Reprezentuje w Polsce międzynarodowe stowarzyszenie dla Home Stagerów – EAHSP. Jest także wydawcą kursu declutteringu Architektury Porządku Agnieszki Witkowskiej.

W 2021 i 2022 roku zdobyła nagrodę Trifecta w światowym konkursie Best of Home Staging, który oznacza zwycięstwo we wszystkich 3 kategoriach: Industry Leadership, Client Care Excellence oraz Staging Excellence. Otrzymała także tytuł Home Stagera Roku 2021 w Stowarzyszeniu Mieszkanicznik. Jej misją jest standaryzowanie branży Home Stagingu i szerzenie wiedzy o niej w Polsce i za granicą.

Pin It on Pinterest